Bakery Products / Dessert Packaging

WHAT WE DO

Unlu Mamülleri / Tatlı Paketleme

Modifiyeli Atmosfer Paketleme çözümü bir gıda ürününün tazeliğini, tadını ve kokusunu korumak için en etkili ambalaj sistemlerinden biridir. MAP çözümlerimizi inceleyin.

Ekmek sofralarımızın olmazsa olmazıdır. Ülkemizde onlarca çeşit değişik ekmek ürünü tüketiciye ulaşmaktadır. Son yıllarda gıda ürünlerinin hazırlanmasında uluslararası hijyen ve üretim kurallarının uygulanması mecburiyeti, üretim işlemlerenin de çağdaş teknolojiyle tanışmasını sağlamıştır.

VOLVAC gerek ekmek gerekse her türlü unlu mamülün işlenmesi ve paketlenmesinde sistem çözümleri üretmektedir.

Unlu mamüler denildiğinde, ya tüketime hazır yada ön işlem uygulanmış ve sonradan ek bazı işlemlerle tüketilebilecek duruma gelebilen ve hububat unlarından elde edilen pişirilmiş ürünler anlaşılmaktadır. Kek, pasta, turta, tart, yufka, çeşitli yağlı, sütlü çörekler, börek, gofret, tuzlu ve katkı kurabiyeler, hazır pasta atlığı, peksimet, bisküvi ve benzeri ürünler bu gruba girerler.

Bu ürünler başlıca yaş ve kuru olmak üzere iki gruba ayrılırlar: kuru unlu mamüller; uzun süre depolanabilir, kırılgan, gevrek, yabancı tat-koku maddelerini çekebilen, su oranları düşük, higroskopik yapıda olup, oksidasyona, enzimatik tepkimelere, enzimatik olmayan esmerleşme reaksiyonlarına ve ışığa duyarlı gıdalardır.

Yaş ürünler ise; orta ve uzun süre depolanabilir, kırılgan, tat-kokularını yitirebilir, yabancı tat-koku çekebilen dış yüzeyleri depolama boyunca kuruyabilen, yüksek su aktivitesinden dolayı oksidasyona enzimatik tepkimelere ve mikrobiyal değişikliklere duyarlıdır.

Ülkemizde ortalama ekmek tüketiminin kişi başına 400 g. olduğu kabul edilmekte, bireylerin sosyo-ekonomik durumlarına göre unlu mamüller tüketiminde alt gelir gruplarında artış gözlenmektedir. Temel olarak tüketimi etkileyen faktörler:

Alışkanlık / Çalışma koşulları / Cinsiyet / Çocukluk / Yaşlılık / Toplu tüketim yerlerinde uygulanan belirli miktarlardaki tahsisler…

Son dönemde besin değeri ve işleme-ambalaj teknikleri üzerine ciddi çalışmalar olduğunu görüyoruz.

Besin değerine ilişkin buğday dışında hububatların kullanılması, soya fasülyesi, rüşeym, kepek, kuru gıdalar, süt tozu, tereyağı, peynir altı suyu, vs. ile besin değeri değiştirilmiş ürünler: light, diyabetik, vitaminli, gulutensiz vb. diğer taraftan öğütme teknolojisi, hamur, PLC destekli fırın, fonksiyonel pişirme, dondurma teknolojisi, ekşi-hamur yöntemi, ambalaj teknolojisi ve ambalaj malzemelerindeki gelişmeler sektörü yeniden yapılandırmaktadır.

Unlu mamül satışları nüfus artışına paralel bir artış göstermektedir. Başta ekmek olmak üzere hemen her öğünde tüketilmekte ve temel gıda olarak kabul edildiğinden, satışları enflasyon veya diğer ekonomik problemlerden genel olarak etkilenmemektedir. Gerçekte, satışlar kriz dönemlerinde artış gösterme eğilimindedir.

Unlu mamüller (Ekmek, pastane ürünler, kekler) satışlarının değeri toplam sektör satışlarının yaklaşık %91.1 olmuştur.

Yeni ürün geliştirme, şiddetli reklam kampanyaları ve yoğun yaşam tarzı unlu mamüller satışlarının artışına yardımcı olmuştur. Çalışan çiftlerin sayısı arttıkça, tüketiciler tüketime hazır gıdalar ve kolay ürünler için süpermarketlere yönelmektedirler.

Yerel üreticiler sektöre hakim olma eğilimi göstermektedir.

Özellikle fast-food sektörü unlu mamüller ve tatlılar için ciddi bir pazar büyüklüğüne ulaşmıştır.

Unlu mamüllerle ve tatlılarla ilgili her türlü sorununuza VOLVAC mühendislerinin bir çözümü olacaktır.